3 000 Ft
Alcím: az implicit megközelítés lehetőségei az identitás-releváns történelmi/kulturális ismeretek emlékezeti szerveződésének vizsgálatában: empirikus tanulmányok
978-963-318-691-6
Tanulmánykötetünkben az Implicit Asszociációs Teszttel (IAT – Greenwald, McGhee és Schwartz, 1998) folytatott kutatásainkat ismertetjük. Célkitűzésünk a nemzeti/kulturális emlékezet tartalmainak, a történelmi emlékeknek, mint a nemzeti identitás tudás/ismeretjellegű vonatkoztatási pontjai asszociációs szerveződésének tanulmányozása volt az implicit értékelő beállítódások (attitűdök) vizsgálatán keresztül. Kutatásunkban a kulturális emlékezetet és annak tartalmait a közösség kulturális, társadalmi múltjára vonatkozó, a szocializáció szinterein (iskolai oktatás és nevelés) és hatására fölhalmozódó, kikristályosodó tudás, ismeret értelmében használtuk. Ugyanakkor vizsgálódásainkban a történelmi emlékezet nem a tudástartalom, azaz a tantárgyi ismeretek megléte vagy mennyisége szempontjából volt érdekes. Elsődlegesen az a kérdés foglalkoztatott bennünket, hogy a történelmi emlékek rendelkeznek-e valamiféle többletjelentéssel azon személyek számára, akik, mint a történelem által formált kultúr-, nemzetközösség tagjai személyes és kollektív identitásukat részben éppen ezen történelmi emlékek mentén alakítják ki.
Alcím: az implicit megközelítés lehetőségei az identitás-releváns történelmi/kulturális ismeretek emlékezeti szerveződésének vizsgálatában: empirikus tanulmányok
978-963-318-691-6
Értékelések
Még nincsenek értékelések.