Általános szerződési feltételek

A Debreceni Egyetemi Kiadó webáruházában kiadványainkat vásárolhatja meg, illetve könyvkötészeti szolgáltatásainkat veheti igénybe az alábbi vásárlási feltételekkel.

  1. A szolgáltató adatai

Debreceni Egyetem

Székhely: 4032 Debrecen Egyetem tér 1.

Levelezési cím: 4002 Debrecen, Pf. 400

Intézményi azonosító: FI 17198

Törzskönyvi nyilvántartási szám: 329750

Adószám: 15329750-4-09

Csoport adóazonosító: 17782218-5-09

Bankszámlaszám: 10034002-00282871

Képviselő: Prof. Dr. Szilvássy Zoltán rektor

Telefonszám: 06 52 512 998

Honlap: https://unideb.hu

Tárhelyszolgáltató adatai (név, cégjegyzékszám, székhely, elérhetőség):

UD INFOPARK Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság,

Cégjegyzékszám: 09-09-003202

Székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 26.

Telefon: +36 52 507 201

Email cím: info@udinfopark.hu

Weblap: https://udinfopark.hu/

  1. A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, ára, fogalmak

Webáruházunkban a szakkönyveinket és jegyzeteinket vásárolhatja meg. Könyvkötészeti szolgáltatások közül disszertáció- vagy szakdolgozatkötést, tézisfüzet sokszorosítást rendelhet.

Könyveink ára a rendelés időpontjában érvényes bruttó (5% ÁFA) listaár, amelyet a webáruházban a könyvcímek alatt találnak, s nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költséget a megrendelés véglegesítése előtt láthatja.  Webáruházunkból a készleten lévő könyveink kedvezményes, kiadói áron vásárolhatók meg.

A már kifogyott készletű műveink esetében lehetőséget biztosítunk akár egy példány igény szerinti (Print on Demand) megrendelésére is.

E-jegyzeteink használata térítésmentes.

Könyvkötészeti szolgáltatásaink bruttó ára (27% ÁFA) tájékoztató ár, ami a megrendeléskor feltöltött fájltól függően és a megrendelővel történő folyamatos egyeztetés során változhat. E szolgáltatásaink során gyártott egyedi termékeink csak személyesen, készpénz ellenében vehetők át.

Az ISBN számok kérése térítésmentes.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben, a hiba felismerése, illetve módosítása után tájékoztatjuk a vásárlót az új adatokról; ezt követően a megrendelés megerősíthető vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Szerződés: A megrendelő, a vevő, illetve a vásárló, fogyasztó és a vállalkozó, illetve az eladó között létrejövő adásvételi szerződés vagy vállalkozási szerződés vagy ezek kombinációja, amely szerződés a jelen weboldal, illetve az elektronikus levelezés igénybevételével jön létre.

Fogyasztó: olyan megrendelő, illetve vevő, vásárló, aki a mindenkori polgári jogi szabályok szerint (jelenleg Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pont) fogyasztónak minősül, vagyis a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelynek megrendelői, vevői, illetve vásárlói oldalán a szerződés alanya fogyasztónak minősül.

Termékek: könyvek, könyvkötészeti szolgáltatások és e-jegyzetek.

  1. A rendelés menete és a vonatkozó jogszabályok

A Debreceni Egyetemi Kiadó webáruház honlapján a megrendelés napján közzétett és elérhető, a Debreceni Egyetemi Kiadó Általános Szerződési Feltételeiben rögzített szabályokat az elektronikus úton közölt megrendeléssel a megrendelő magára nézve kötelezőnek tartja, azokat elfogadja. Kérjük, hogy ezért a megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével az Ön és a Debreceni Egyetemi Kiadó által megkötött szerződés tartalmává válnak a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített szabályok.

A megrendeléssel létrejövő szerződésekre vonatkozó jogszabályok:

–     a 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

–     a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

–    1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

–     45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

–     19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

–     1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

–     2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

–     AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

A Szolgáltató és a Megrendelő között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Megrendelőt és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és a Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat a Szolgáltató nem iktatja.

Az árak forintban értendők a jelen ÁSZF-ben, illetve az annak alapján létrejövő szerződésekben.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval a panaszát, amely a Szolgáltatónak, illetve a szolgáltatás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a szolgáltatónak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely a szolgáltatók jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a szolgáltató, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

3.1. Könyvrendelés

A vásárló a kiválasztott terméket a Kosárba rakom megnyomásával a virtuális kosárba gyűjtheti. A Kosár gombjára kattintva ellenőrizhető a rendelés, ami automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét is.

Ha a vásárló megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni: kattintson a Tovább a pénztárhoz gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.

Ha korábban már vásárolt webáruházunkban, lépjen be a profiljába a regisztráció során megadott e-mail címével és jelszavával. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki a számára megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy MPL által), valamint fizetési módot (banki átutalás, készpénz). Ezután a „Megrendelés elküldése” gombbal véglegesíti megrendelését.

A webáruházunkból elküldött megrendelésével Ön kiadónkkal vásárlói viszonyba lép. Az Ön számára postázott termékekről, valamint a postaköltségről (ha van) tételes áfás számlát állítunk ki.

3.2. Könyvkötészeti szolgáltatások

Könyvkötészeti szolgáltatásainkat (Szakdolgozatkötés, Disszertáció-kötés, Tézisfüzetek) a megfelelő űrlapokon keresztül tudják igénybe venni. A paraméterek beállítása és a fájl feltöltése közben látható az egyedileg előállított termék tájékoztató ára. A Megrendelem gomb megnyomásával véglegesítheti a megrendelést.

A megrendelés folyamatában kapott ár tájékoztató ár: a végleges ettől kis mértékben eltérhet. Amennyiben a Megrendelőtől kapott elektronikus állomány(ok) alapján számított ár az itt jelzett árhoz képest 10%-ot meghaladó eltérést mutat, a Szolgáltató munkatársa a megrendelés teljesítése előtt, egyeztetés céljából felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot.

A megrendelés csak a Kiadó Adatkezelési tájékoztatójának és az Általános szerződési feltételekben foglaltaknak elfogadásával indítható.

  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

4.1. Könyvrendelések

A rendelések feldolgozása munkanapon 24 órán belül megtörténik.

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailben visszajelzést küldünk, valamint kiadványaink esetében (később) egy másikat a várható szállítási időpontról.

4.2. Könyvkötészeti szolgáltatások

Szakdolgozatok esetében a hétfőtől – csütörtökig 11:00 óráig leadott rendelések átvehetőek a rendelés leadásának napján 16:00-ig. A 11:00 óra után leadott rendelések a következő munkanap délelőtt vehetőek át.

Disszertáció és tézis kötészeti munkák átfutási ideje függ a leadott állományoktól és az egyedi igényektől, ezértminden esetben egyeztetünk a megrendelővel.

4.3 ISBN kérések

A kéréseket 1 munkanapon belül továbbítjuk az OSZK ISBN Irodájának, a számadás átfutási idejére nincs ráhatásunk.

  1. Fizetési feltételek, szállítás

5.1. Könyvrendelések

Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra és személyes fizetésre.

A küldemények kézbesítése, szállítása MPL futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejéről a webáruház tájékoztatja a fogyasztót a megrendelés alatt, valamint azt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza.

Szállítási módok: MPL, személyes átvétel

Kiszállítási idő: 1-7 nap

szállítási díjak az MPL mindenkori díjszabásának megfelelőek.

A Debreceni Egyetemi Kiadó webáruház mögött egy napi nyitva tartással működő bolt áll. A webáruházban megjelenített termékek megtalálhatóak üzletünkben is, illetve vannak olyan termékek, amelyeket csak az üzletben árusítunk.

Egyes termékeknél, főleg az utánnyomással gyártottaknál, előfordulhat átmeneti készlethiány. Ilyen esetben tájékoztatjuk a vásárlót, egyben a várható teljesítés idejéről is. Az árukészletet a saját nyomdánkban gyártjuk.

A munkanapon 14 óráig postázott csomagokat a Magyar Posta általában 1-7 munkanapon belül kézbesíti. Amennyiben készlethiány lép fel, akkor 4-10 munkanap is lehet a szállítás ideje.
A megrendelések szállítási költsége a vásárlót terheli. A változtatás jogát fenntarjuk.

A szállítástól való elállás

Amennyiben a megrendelt termék elfogyott és nem tudjuk újra gyártani, erről a megrendelőt tájékoztatjuk. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Tulajdonjogi kikötés

A nem véglegesített rendelések termékei újra rendelhetők.  Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza hozzánk, az újabb megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötjük.

Szolgáltató visszatarthatja a termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén megrendelő a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a megrendelőt.

5.2. Könyvkötészeti szolgáltatások

A könyvkötészeti megrendelések során előállított termékeket csak személyesen, készpénz ellenében lehetséges átvenni a megrendelőlapon kiválasztott helyszínen.

5.3. Számlázás és egyéb, a szerződés pénzügyi rendelkezéseire vonatkozó szabályok

A jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződések alapján teljesített szolgáltatásokról a Debreceni Egyetemi Kiadó a mindenkori hatályos jogszabályoknak megfelelő szabályos számlát állít ki, amelynek során mindenekelőtt a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény és az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szabályait alkalmazza. A megrendelő köteles az áru, illetve ellenszolgáltatás ellenértékét szerződésszerű határidőben a mindenkori készpénzfizetésre és banki úton történő fizetésekre vonatkozó jogszabályok szerint megfizetni. Késedelem esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti törvényes késedelmi kamatokat tartozik megfizetni megrendelő a Szolgáltatónak.

  1. Megrendelés lemondása

6.1. Könyvrendelés

készleten lévő könyveink esetében a leadott rendelésektől való elállási és felmondási jog gyakorlására vonatkozó szabályozást a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályozza, aminek értelmében a vásárló a szerződéstől annak megkötésétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat.

PoD megrendelések esetében az elektronikus úton leadott megrendelés annak beérkezését és DUPress általi visszaigazolását követően nem mondható fel, az elállási jog nem gyakorolható, tekintettel arra, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) c) pont alapján a dupress.unideb.hu oldalon megrendelt könyvkötészeti szolgáltatások termékei olyan, nem előre gyártott termékeknek minősülnek, amelyeket a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

6.2. Könyvkötészeti szolgáltatások

Az elektronikus úton leadott megrendelés beérkezését és annak DUPress általi visszaigazolását követően nem mondható fel, az elállási jog nem gyakorolható, a PoD megrendelésekkel egyező okból.

6.3. A fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet alapján

A jelen ÁSZF szabályozási tárgykörében, illetve az annak alapján létrejövő szerződések vonatkozásában a mindenkor hatályos, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet vagy az annak helyébe lépő egyéb uniós vagy magyar jogi szabályozás szerint ezennel tájékoztatja a fogyasztókat a Debreceni Egyetemi Kiadó, hogy a Debreceni Egyetemi Kiadó minden tekintetben a hivatkozott Korm.rendelet szabályozása szerint jár el a fogyasztó elállása, illetve felmondása esetén és kifejezetten kéri a fogyasztókat, hogy a fentieknek megfelelően ezen Korm.rendelet rendelkezéseit vegyék alapul az elállási, illetve felmondási joguk gyakorlása esetén, különös tekintettel a Korm.rendelet alábbi §-aira, valamint annak 1., 2. és 3. sz. mellékleteire:

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

  1. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

  1. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye

  1. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

  1. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát
  2. a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
  3. b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

  1. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

  1. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

  1. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
  2. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

  1. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
  2. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
  3. aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
  4. ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
  5. b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
  6. ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
  7. bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy
  8. bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
  9. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24-26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

6.4. Kellékszavatosság, termékszavatosság

Tájékoztatjuk a vevőket, megrendelőket, illetve vásárlókat, hogy eltérő szabályok vonatkoznak a kellékszavatosság és a termékszavatosság, valamint a jótállás tekintetében a jogi személynek, illetve vállalkozásnak, társaságnak, stb.-nek minősülő vevőkre és a fogyasztónak minősülő természetes személyekre. Az alábbiakban a fogyasztóknak minősülő természetes személy vevőkkel kapcsolatos tájékoztatást adja meg az ÁSZF:

A vevő, illetve a megrendelő, fogyasztó kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szerint az eladóval, illetve szolgáltatóval szemben hibás teljesítése esetén. A kellékszavatossági igényt a hiba felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell közölnie a vevőnek. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmet arra, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A termékszavatossági igényét a teljesítéstől számított két éven belül érvényesítheti a vevő. E határidő leteltét követően a jogosultságát a vevő elveszti.

Egyebekben a kellékszavatossággal, termékszavatossággal kapcsolatos tájékoztatás a 45/2014. (II. 26.) Korm.rendelet 3. sz. mellékletében olvasható.

6.5. Feldolgozott személyes adatok köre (GDPR)

A feldolgozott személyes adatok köre kapcsán az Adatkezelési Tájékoztatóban található részletes útmutatás.

6.6. Az ÁSZF alapján létrejövő szerződésekre irányadó jog

A jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződésekre a magyar jog és különösen annak a Polgári Törvénykönyvben meghatározott adásvételi és/vagy vállalkozási szerződésekre irányadó szabályai alkalmazandók.

Debreceni Egyetemi Kiadó