2 400 Ft
tanulmányok a segítés, az oktatás, fejlesztés témaköréből
978-963-490-566-0
180 oldal
„A fogyatékossággal élő gyermekek, fiatalok nevelésének-oktatásának, segítésének lehetőségeit veszik számba a jelen kötetben megjelent tanulmányok. Két nagy terület – a gyógypedagógia és a szociálpedagógia – művelői vállalkoztak arra, hogy felvonultassák azt a tudáskészletet, amivel mind a gyógypedagógia, mind a szociálpedagógia szakos hallgatók ismereteit gyarapíthatják. A kötet első tanulmánya a Jelnyelvi tolmácsolás az esély- egyenlőség az AAK metszetében címet viseli, ami Kelemen-Mónus Anna, Pető Ildikó tollából született. Az augmentatív és alternatív kommunikáció rendszeréhez tartozó jelnyelvet nemcsak a siketek, de más kommunikációs nehézséggel/zavarral küzdő személyek is hatékonyan használják. A tanulmányban a szerzők az esélyegyenlőségre vonatkozó jogszabályok áttekintése után a kommunikációs zavarokkal küzdők főbb jellemzőit, a zavarok okait, az augmentatív és alternatív kommunikáció fogalmát, célját és a segédeszköz igény alapján annak rendszerét mutatja be a szerzőpáros. Ezt követi a jelnyelv és a jelnyelvi tolmácsolás szabályainak, működésének a bemutatása. A tanulmányt lezáró kérdés az esélyegyenlőség dimenzióinak átgondolására készteti az olvasót.”
tanulmányok a segítés, az oktatás, fejlesztés témaköréből
978-963-490-566-0
180 oldal
Értékelések
Még nincsenek értékelések.