3 900 Ft
Oktatáskutatás a 21. században 6.
978-963-318-754-8
2559-8864
312 oldal
„A Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja az elmúlt évtizedben a felsőoktatási eredményesség indikátorainak és magyarázó tényezőinek vizsgálatával foglalkozott. Kutatásunk kezdetén hasznosítani tudtuk a kutatóközpontunk másfél évtizedre visszatekintő, nemzetközi összehasonlításra is alkalmas hallgatói adatbázisait. A tanulmányi célok melletti kitartás dimenziója része volt annak a komplex indikátornak, amely a hallgatói eredményesség elég érzékeny és perspektivikus mutatójaként alkalmazható. A tanulmányi céltévesztés, a tanulmányok folytatásával kapcsolatos elszántság elvesztése, a megszakításra való hajlam mint a lemorzsolódás előrejelzői ezen munkálatok során kerültek érdeklődésünk középpontjába. A jelenség vizsgálatára már 2012-es kutatásunk során megbízható mutatót vezettünk be, így több hallgatói adatbázisban vizsgálhattuk a felsőoktatási perzisztencia jelenségét és annak magyarázatait.
Köszönetet mondunk az Oktatási Hivatal szakértőinek, hogy a felsőoktatási belépés és továbbhaladás adatait rendelkezésünkre bocsátotta, s így összeállíthattuk a 2010-ben és a 2014-ben felvételt nyert hallgatók továbbhaladását követő felsőoktatási adatsorokat. Az adatokból elemezhető statisztikai adatbázist építettünk fel. Az elemzés első fázisában a magas lemorzsolódási kockázatú képzési területeket és intézményeket azonosítottuk, illetve a statisztikai adatokat összevetettük más kutatási adatbázisokban tapasztalható jellemzőkkel.”
Oktatáskutatás a 21. században 6.
978-963-318-754-8
2559-8864
312 oldal
Értékelések
Még nincsenek értékelések.