Free
Tanulmánykötet a felsőfokú zenetanárképzés 50 éves évfordulója alkalmából rendezett konferencia előadásaiból
Oktatáskutatás a 21. században 7.
2559-8864
306 oldal
A zene, a művészetek iskolai megjelenése ma különösen fontos kérdés, hiszen ha nem vigyázunk szép lassan mindnyájan belenyugszunk abba, hogy az iskola nem más, mint a gazdaság alrendszere, beszállítója, s nincs is más funkciója, mint hibátlanul és hatékonyan működő alkatrészeket gyártani a munkaerőpiac számára. Természetesnek kezdjük tartani, hogy már csak úgy érvelhetünk a zeneoktatás fontossága mellett, ha a transzfer hatásai révén hajtott hasznokat listázzuk. A nemzetközi teljesítménymérések körüli hírverés nyomása alatt jó, ha emlékeztetjük magunkat, hogy az iskola hivatása az is, hogy az egyetemes kultúra értékeinek megértésére, a nemzeti műveltség és identitás továbbadására, valamint a közösségekben együttműködők értékteremtő aktivitására, sőt, életünk morális és ontológiai értelmezési keretének felfedezésére neveljen. Úgy érzem, a zenei nevelés egy olyan lajtorja, ami szegény, anyagelvűvé vált világunkban emlékeztet arra, hogy nemcsak nagyüzemi alkatrészek vagyunk, s amin teljes ember létünk világába kapaszkodhatunk fel. Rendkívül fontos, hogy reflektáljunk erre a gazdag kihívásra, s hogy tudományos kutatások révén tegyük ezt!
Tanulmánykötet a felsőfokú zenetanárképzés 50 éves évfordulója alkalmából rendezett konferencia előadásaiból
Oktatáskutatás a 21. században 7.
2559-8864
306 oldal
Értékelések
Még nincsenek értékelések.